Hon na vláček

Na jindřichohradeckých úzkokolejkách jel dnes parní vláček. Byl jsem zrovna v Kamenici nad Lipou, tak co bych to byl za milovník železnice a fotograf, kdybch si to nechal ujít.

Parní vlak na trase Černovice - Jindřichův Hradec určený k lovu měl vyjíždět ze stanice Kamenice nad Lipou ve 13:18. Protože vím, že JHMD (Jindřichohradecké místní dráhy) mají "dynamický" postoj k dodržování jízního řádu, věděl jsem, že nemám kam spěchat. Nešel jsem ani fotit přímo na kamenické nádraží, protože jsem toužil po záběru na oblouku kolejového svršku v zasněžené přírodě. Vyrazil jsem proto autem k Žďáru u Kamenice n. L. a tam si našel pěkné místo na malém návrší, kde by mě projíždějící vlak ladně obkroužil. Potěšen nad pěkným výběrem místa jsem statečně začal mrznout a čekal kdy uslyším houkání blížící se páry.

Po 35 minutách marného čekání a mrznutí jsem usoudil, že vlak byl zrušen, nebo jsem se na internetu špatně podíval na jízdní řád. Lehce rozladěn jsem se v hlubokém sněhu vydal zpět k autu. Jak se dá předpokládat, vlak mi za zády prosvištěl ve chvíli, kdy jsem usedl za volant, poté co jsem svého Nikona bezpečně uložil do fotobatohu.

Takže jsem se mohl buď vrátit s nepořízenou, nebo se vydat vlak stíhat. Rozhodl jsem se pro druhou variantu. Vyrazil jsem na jindrřichohradeckou silnici a po chvíli jsem vlak řízený Mikulášem a čertem dohnal na úseku, kde úzkokolejka vede souběžně se silnicí. Odbočil jsem na Novou Včelnici a přiřítil se k přejezdu, kde už několik fotografů trpělivě mrzlo a z mého rychlého výsadku usoudili, že souprava se již blíží.

Nakonec se mi podařilo vlak vyfotit a výsledek svého stíhání Vám tímto předkládám.

 

 

 

 

 

Autor: Petr Študent | sobota 4.12.2010 21:22 | karma článku: 15,30 | přečteno: 1346x
  • Další články autora

Petr Študent

Ze života poštovních ambulantů

27.8.2013 v 14:19 | Karma: 9,12

Petr Študent

Muzeum vlakové pošty

20.5.2013 v 21:12 | Karma: 12,91

Petr Študent

Žvýkačky z Německa

10.10.2011 v 15:46 | Karma: 28,05