Petr Študent

Cesta vlakem Regio Jet z Brna do Šakvic

25. 05. 2010 8:09:55
24.5.2010 jsem využil příležitosti a svezl jsem se vlakem společnosti Regio Jet z Brna do Šakvic. Předváděcí jizda pro krajské hejtmany může začít.

Dispečeři brněnského hlavního nádraží přidělili soupravě I. nástupiště. A taky jsem se z pragotronu dozvěděl, že pojedu (poněkud) zvláštním vlakem.

Souprava přijíždí ze Skalice nad Svitavou včas ve 13:49. Na odbavení jsou dvě minuty. Odjezd na čas ve 13:51.

Chvíli po odjezdu přichází slečna průvodčí a za 5 Kč mi prodává akviziční jízdenku. Souprava je klimatizovaná a dieselelektrický motor má velmi tichý chod. Na první pohled zaujmou prosklené dveře do kabiny stojvedoucího. Cestující tak mají možnost pro obyčejného smrtelníka dosud nedostupného pohledu vpřed. V kabině má své sedátko také průvodčí (nebo snad stevardka?). Stevardky v autobusech Student Agency jsou většinou studentky, tak mě napadá, jestli někdy v budoucnu budou muset řešit výtržníky a různé pochybné existence, které se občas ve vlacích vyskytují. Obávám se, že takovou zkušenost z luxusních autobusů nemají.

Souprava se skládá ze dvou neprůchozích jednotek. Prostor působí vzdušným dojmem, ale může to být také tím, že v celém vlaku bylo přibližně 20 cestujících. Uprostřed jednotky se nachází automat na kávu a WC, které je snadno přístpné i pro cestující na invalidním vozíku.

V Šakvicích vlak obrací a s pětiminutovým zpožděním vyráží v 15:12 vstříc malé průtrži mračen do zpět do Brna, kde dál nepokračuje do Skalice nad Svitavou, ale vrací se do Šakvic.

Dodatek 3.6.2010: Kompletní reportáž jsem poskytl majiteli a zároveň řediteli společnosti Student Agency panu ing. Radimovi Jančurovi.

Setkali jsme se osobně v kavárně sídla firmy v Domu pánů z Lipé v Brně 2.6.2010. Kromě CD s fotoreportáží jsem panu Jančurovi předal také jeden snímek z reportáže vytištěný na větším formátu. Názorově jsme si velmi blízcí - kdyby ne, těžko bych někomu přenechal zdarma fotoreportáž. Bylo to ode mě gesto ocenění toho, s jakou vervou se pan Jančura pustil do boje se sociálně-demokratickými hejtmany. Zdá se, že boj nakonec dobře dopadne. Stížnost Evropské komisi na neférovost výběrového řízení na železniční dopravní obslužnost v regionech má velkou naději na úspěch.

01.JPG

02.JPG

03.JPG

05.JPG

05a.JPG

07.JPG

10b.JPG

11.JPG

12.JPG

14.JPG

20.JPG

22.JPG

33.JPG

32.JPG

26.JPG

50.JPG

51.JPG

54.JPG

Autor: Petr Študent | karma: 22.41 | přečteno: 3201 ×
Poslední články autora