Dispečeři brněnského hlavního nádraží přidělili soupravě I. nástupiště. A taky jsem se z pragotronu dozvěděl, že pojedu (poněkud) zvláštním vlakem.
Souprava přijíždí ze Skalice nad Svitavou včas ve 13:49. Na odbavení jsou dvě minuty. Odjezd na čas ve 13:51.
Chvíli po odjezdu přichází slečna průvodčí a za 5 Kč mi prodává akviziční jízdenku. Souprava je klimatizovaná a dieselelektrický motor má velmi tichý chod. Na první pohled zaujmou prosklené dveře do kabiny stojvedoucího. Cestující tak mají možnost pro obyčejného smrtelníka dosud nedostupného pohledu vpřed. V kabině má své sedátko také průvodčí (nebo snad stevardka?). Stevardky v autobusech Student Agency jsou většinou studentky, tak mě napadá, jestli někdy v budoucnu budou muset řešit výtržníky a různé pochybné existence, které se občas ve vlacích vyskytují. Obávám se, že takovou zkušenost z luxusních autobusů nemají.
Souprava se skládá ze dvou neprůchozích jednotek. Prostor působí vzdušným dojmem, ale může to být také tím, že v celém vlaku bylo přibližně 20 cestujících. Uprostřed jednotky se nachází automat na kávu a WC, které je snadno přístpné i pro cestující na invalidním vozíku.
V Šakvicích vlak obrací a s pětiminutovým zpožděním vyráží v 15:12 vstříc malé průtrži mračen do zpět do Brna, kde dál nepokračuje do Skalice nad Svitavou, ale vrací se do Šakvic.
Dodatek 3.6.2010: Kompletní reportáž jsem poskytl majiteli a zároveň řediteli společnosti Student Agency panu ing. Radimovi Jančurovi.
Setkali jsme se osobně v kavárně sídla firmy v Domu pánů z Lipé v Brně 2.6.2010. Kromě CD s fotoreportáží jsem panu Jančurovi předal také jeden snímek z reportáže vytištěný na větším formátu. Názorově jsme si velmi blízcí - kdyby ne, těžko bych někomu přenechal zdarma fotoreportáž. Bylo to ode mě gesto ocenění toho, s jakou vervou se pan Jančura pustil do boje se sociálně-demokratickými hejtmany. Zdá se, že boj nakonec dobře dopadne. Stížnost Evropské komisi na neférovost výběrového řízení na železniční dopravní obslužnost v regionech má velkou naději na úspěch.